رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انهدام باند بین المللی صید و قاچاق پرندگان شکاری در سبزوار

  • کد خبر: ۱۳۱۱۹
  • ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
انهدام باند بین المللی صید و قاچاق پرندگان شکاری در سبزوار
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری اعضای یک گروه صید و قاچاق پرندگان شکاری در سبزوار خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، تورج همتی افزود: در پی بازرسی مأموران نیروی انتظامی سبزوار از دو خودروی نیسان پیکاپ و سواری پژو پارس، شش بهله پرنده شکاری ارزشمند کشف و یک باند سابقه دار صید و قاچاق پرندگان شکاری دیگر دراستان منهدم شد.
این مقام مسئول ادامه داد: با دستگیری دو سرنشین خودروی نیسان و اعتراف آن‌ها، خودروی پژو پارس نیز با چهار سرنشین که سه سرنشین آن تبعه یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس بودند به پلیس امنیت اطلاعات سبزوار معرفی و پرندگان مکشوفه به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان انتقال یافتند.
همتی با اشاره به اینکه متخلفان هیچگونه مجوزی درخصوص نگهداری و حمل پرندگان نداشته اند تصریح کرد: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، مبادرت به زنده گیری، شکار، خریدوفروش، حمل و نگهداری پرندگان شکاری علاوه بر محکومیت، مجازات حبس و جزای نقدی در پی خواهد داشت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه این گروه هفت نفره، ۱۲ میلیارد ریال به محیط زیست خسارت وارد کرده اند گفت: مافیای بین المللی قاچاق جانوران وحشی که در ایران نیز بسیار فعال هستند، پس از زنده گیری دلیجه، بحری، بالابان و شاهین که از باز‌ها و پرندگان حمایت شده و حفاظت شده و به شدت در معرض خطر انقراض هستند، آن‌ها را به قیمت‌های بسیار گزافی از طریق مرز‌های آبی جنوب کشور به کشور‌های حاشیه خلیج فارس قاچاق می کنند و دراین خصوص تاکنون چندین باند صید و قاچاق این پرندگان ارزشمند درخراسان رضوی دستگیر و به قانون معرفی شده اند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->